دل نوشته های گُل گُلی

روزانه های زندگی من

دل نوشته های گُل گُلی

روزانه های زندگی من

#تنهاترین_وال_جهان

میدونستین وال ها فقط از طریق صدا میتونن با هم ارتباط برقرار کنن؟

این متن بخونین: 

 **پیشنهاد میکنم بهتون لطفا قبل از شروع متن این آهنگ

  http://s8.picofile.com/file/8356022142/iday_Whale.mp3.html

دانلود کنید و play کنید و بعد شروع به خوندن متن کنید چه بهتر اگه با هندزفری باشه به نظرم تاثیرش عمیق تره...

یعنی حین خوندن متن صدای آهنگ هم  پخش بشه(آهنگ بی کلامه)

.............................................

تنهایی، جستجوی مداوم دوست و صدا کردن و پاسخی نگرفتن برای همه‌ی ما تصویری غمگین و ترسناک است. به همین دلیل است که مردم با وال ۵۲ هرتزی که به تنهاترین وال دنیا معروف شده کاملا هم‌ذات پنداری می کنند. وال‌ها معمولا برای پیدا کردن جفت و همینطور ارتباط برقرار کردن با سایر وال‌ها اصواتی تولید می‌کنند که تا کیلومترها شنیده می‌شود. فرکانس معمول برای وال‌های آبی ۱۰ تا ۳۹ هرتز است. تنهاترین والِ دنیا به دلیل فرکانس ۵۲ هرتز آوازش، وال ۵۲ هرتزی نامیده می شود و این فرکانس بسیار بالا‌تر از میزان فرکانسی است که برای سایر  وال‌ها قابل شنیدن باشد. در نتیجه آوازخواندنش هرچقدر هم زیبا باشد فایده‌ای ندارد، چون هیچ والِ دیگری آن را نمی‌شنود! این وال سال‌هاست یکه و تنها در اقیانوس پهناور پرسه می زند و برای جفتی که هیچ‌وقت پیدا نخواهد کرد آوازهای عاشقانه می‌خواند.

جالب است که این وال مشهور هرگز دیده نشده است! در سال ۱۹۸۹ ردیاب‌های صوتی یک زیردریایی  متعلق به نیروی دریایی، سیگنال‌های عجیب و مرموزی را ثبت و ضبط کردند. پس از بررسی مشخص شد که این صداها مربوط به آواز یک وال است، اما نکته‌ای که توجه دانشمندان را به خود جلب کرد تفاوت بسیار زیاد این فرکانس با فرکانس معمول آواز خواندن وال‌ها بود.

از آن زمان، سیستم پیشرفته‌ی هیدرولیکی نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا که برای ردیابی زیردریایی‌های شوروی در زمان جنگ طراحی شده بود، الگوی مهاجرت وال ۵۲ هرتزی را از کالیفرنیای مرکزی تا جزایر الوشن در اقیانوس آرام ثبت کرده‌اند. وال ۵۲ هرتزی همیشه تنها سفر می‌کند و بر طبق  گزارش نشریه‌ی دیپ سی (Deep Sea)، مهاجرتش با حضور یا مسیر حرکت سایر وال‌ها ارتباطی ندارد. برخی دانشمندان معتقدند این تفاوت فرکانس ممکن است در اثر ناهنجاری فیزیکی این وال باشد، در حالی‌که سایرین فکر می‌کنند این وال ترکیب وال آبی و یک موجود دیگر است، به همین دلیل فرکانس آوازش با وال‌های آبی دیگر فرق دارد.

اما تحقیقات نشان می‌دهد که وال‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و برخی آواز وال‌ها قادر است از فاصله ۳۰۰ مایلی نیز شنیده شود و هدف این آوازها ظاهرا ارتباط برقرار کردن با سایر وال‌ها و جفت‌یابی است. بسیاری از افراد، مثل زمن، ترجیح می‌دهند روی این نکته تمرکز کنند. به قول زمن، 《تنهایی و صدا کردن و پاسخی نشنیدن یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های ما انسان‎هاست. ما موجوداتی کاملا اجتماعی هستیم…وال‌ها هم همینطور هستند. آن‌ها هم مثل ما قادرند کسی را دوست داشته باشند، متنفر باشند یا عضوی از یک گروه (اجتماعی) باشند. تصور کنید فردی وجود داشته باشد که قادر به درک احساساتی مثل عشق، نفرت و درد است اما احساساتش برای بقیه قابل درک نیستند.》

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

گویا این آهنگ رو یک گروه موسیقی" روسی" با صدای این والِ شگفت انگیز ساختن. با نام‌ "نماهای عاشقانه تنهاترین وال جهان"

آهنگش بی نظیره...واقعا بی نظیره....

ایمان سرورپور میگه:《 به نظرت خداوند درباره این میخواد چی بهمون بگه؟؟

اگر فرکانسی تو نمیشنوی دال بر نبودنش نیست،...هست شاید تو نمیشنوی!!!...

اگر صدا و فرکانسی رو ما متوجه نمیشویم دال بر این نیست که وجود نداره، ... شاید در جهت فرکانسی ما نیست...》

#تنهاترین_وال_جهان

نظرات 1 + ارسال نظر
beny20 جمعه 24 خرداد 1398 ساعت 09:56 http://beny20.blogsky.com

من شکل والم دقیق یادم نیس چجوری بوده

آهنگ بی کلام به موقع و عالی ..

معنی جمله خط اول متوجه نشدم؟!
بله بله ممنووون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد