دل نوشته های گُل گُلی

روزانه های زندگی من

دل نوشته های گُل گُلی

روزانه های زندگی من

هدف زندگی پله اول انتخاب همسر

سلام

جلد اول کتاب نیمه ی دیگرم از حاج آقای عباسی ولدی از دیشب شروع کردم.

جلد اول کتابش در مورد مهارت های انتخاب همسر(از من بودن تا ما شدن) و جلد دومش درباره موانع ازدواج (از ما شدن تا تا شدن) هست.

در شروع کتاب اولین نکته کلیدی که آقای عباسی ولدی برای انتخاب همسر اشاره میکنن انتخاب خودمون(!!!) هست خیلی جالب بود میدونید انتخاب خودمون یعنی چی؟

-عین جملات و کلمات کتاب به کار نمیبرم و صرفا دارم برداشت خودم میگم-انتخاب خودمون یعنی انتخاب راهمون ،انتخاب هدفمون ، انتخاب اینکه واقعا میخوایم توی زندگی و توی این جهان کی باشیم؟ چیکار کنیم ؟ شاید در یک کلام بخوام بگم ما واقعا میخوایم چه تاثیری از خودمون توی این جهان بذاریم و بریم؟؟دل خوشیمون به چیه واقعا؟؟

شاید بگین ای بابا اینا چه تاثیری توی انتخاب همسر داره...حالا بهت میگم

این قسمت برگرفته از کتابه انقدر قشنگ گفته دقیقا عین متن کتاب مینویسم:

(( هدف زندگی، آن چیزی است که زندگی انسان را تفسیر و  مدیریت می کند."تفسیر می کند" یعنی انسان به امید داشتن یا به دست آوردن آن زندگی می کند."مدیریت می کند" یعنی انسان برنامه های زندگی خود را به گونه ای می چیند که به آن برسد و اگر آن را دارد از دست ندهد.))

به زبون خودمونی بخوام بگم چه دختر چه پسر باید ببینه توی زندگیش دنبال چیه؟ دنبال پول و ثروت؟ آبرو؟ مقام و شهرت؟ رضایت خدا؟ رضایت دوست و آشنا و مردم؟ کسب مدرک تحصیلی بالا؟ یا....باید ببینیم توی زندگی دنبال چی هستیم و چی برامون مهمه بعد کسی انتخاب کنیم که مواردی که برای ما مهمه برای اون هم مهم باشه.

یکی دنبال پول و مقامه...یکی آبرو جلوی در و همسایه و فامیل از هرچیزی براش مهم تره ...یکی دیگه هم کاری به حرف هیچکس نداره و فقط میخواد خدا ازش راضی باشه....

بالاخره ما توی زندگیمون یه هدفی برای خودمون پیدا می کنیم شاید یکی توی 15 سالگی ،یکی 20 یا 25 یا 30 و بالاتر... اما مسئله این جاست که اگر هدفمون بعد از ازدواج پیدا کنیم ممکنه همسرما که حالا شریک زندگیمون شده این هدف به عنوان دل خوشیش توی زندگی انتخاب نکرده باشه.انوقته که شاید کوچیک ترین بهونه باعث بزرگترین اختلاف ها و دعواها بشه...

اگه هدفمون یکی باشه بیشتر واسه هم کوتاه میایم گذشت میکنیم به هم انگیزه میدیم 

به قول حاج اقا حقیقت زندگی مشترک" همراهی توی مسیر زندگیه ".اینکه ما دستمون گذاشتیم تو دست همدیگه و یا علی گفتیم و مسیر دور و درازی در پیش داریم باید پشت و پناه هم باشیم،  در کنار هم باشیم  و بریم جلو...

خلاصه این جاست که هدف مهم میشه


مجردها متاهل ها نظرتون چیه؟؟ 

نظرات 1 + ارسال نظر
------ یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 ساعت 09:20

احتمالا جلد سومش از خم شدن تا بچه دار شدنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد