دل نوشته های گُل گُلی

روزانه های زندگی من

دل نوشته های گُل گُلی

روزانه های زندگی من

انگیزه باید درونی باشه

الان دقیقا همون وقتیه که دو سه ماه پیش آرزوش داشتم برسه و درس بخونم

اما دارم به بطالت میگذرونم

زمان زیادی توی فضای مجازی میگذرونم و کنترلش از دستم در رفته...

امروز تا حالا حدود 3ساعت و نیم تو اینستا بودم فقط!!

دیگه ببین چقدر اوضاع خرابه

جوری شده که اگه بیرون نباشم یا توخونه کار مهمی انجام ندم تو گوشیم!

داشتم فکر میکردم چیشد که اینجوری شد

یادم افتاد از وقتی امتحان آخرم دادم به خودم گفتم یه چند روزی عشق و حال 

بدون در نظرگرفتن زمان 

و این برام عادت شد

الان یک ماهه امتحانام تموم شده و کلاس ملاس ندارم و فقط 6واحد معرفی دارم

و میتونم بگم مفیدترین کارهایی که این چندوقت  انجام دادم 

خونه تکونی کتابخونه م،

 آشپزی ،

 کتاب خوندن ،

 وقت هایی که کلاس هنریم تمرین میکنم ،

یکم پیاده روی و ورزش

و زیر 10 ساعت مطالعه درسی بوده!!

 وزنم هم زیاد شده و به شدددت دلم میخواد وزن کم کنم

نمیدونم چرا توی یه حالت بی انگیزگی افتادم

هدفم هام برام کمرنگ شدن

و این بی انگیزگی اذیتم میکنه

اما فکرمیکنم کی میتونه کمکم کنه و عامل انگیزم باشه جز خودم؟

واقعا نظرم اینه که انگیزه واقعی ای که سوخت مسیر آدم باشه تا انتها باید "درونی "باشه نه بیرونی

چون انگیزه های بیرونی فناء پذیرن در واقع هرلحظه ممکنه ما رو رها کنن و وای از اون موقع که ما عادت به وجود اونها داشته باشیم

یا وابسته بهشون باشیم اونوقته که نابود میشیم و زمان میبره تا به حالت طبیعی برگردیم

آری این نظر و تجربه من است تا به این زمان

فعلا یه چالش برای خودم گذاشتم

تصمیم دارم حداقل تا آخر اسفند زمان فضای مجازی کاهش بدم

و هرشب بیام اعلام کنم که اون روز چقدر توی فضای مجازی بودم و چقدر کلا از گوشی استفاده کردم

دلم میخواد تا آخر اسفند زمان استفاده رو به حداکثر یک ساعت برسونم

اینجوری که بدونم قراره اعلام کنم بیشتر رعایت میکنم

من با برنامه Quality-Time زمان استفادم از گوشی بررسی میکنم برای اندرویده

 خییییلییییی برنامه خوبیه 

کاش میشد توی همین فضای وبلاگی یه گروه میشدیم و

یه چالش راه مینداختیم و هرکس هر موضوعی که براش چالش بود انتخاب میکرد و

همراه میشدیم و هرشب میومدیم اعلام میکردیم که اون روز در اجرای چالشمون چقدر موفق بودیم

وای خیلی کیف میده

من هدفم کاهش زمان استفاده از فضای مجازی وگوشیه

در واقع تلاشم اینه که ساعت مطالعه درسی ام بالا ببرم


پس خدایا به امید خودت

بریم برای شروع چالش     

نظرات 1 + ارسال نظر
لیلی پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 ساعت 23:08

گلی جون یه اپ هست به اسم forest نصب کن روی گوشیت که هروقت خواستی بری سراغ گوشی مانعت بشه.گاهی دلیل اهمال کاری آدم تنبلی نیست فقط اینه که دلش میخواد کاری رو بی نقص و سرجاش انجام بده و نمیشه.به نظرم یه بار دیگه بشین و دلایلی که به خاطرش شروع کردی رو بنویس.منم مث توام

ممنونم از پیشنهادت
اتفاقا قبلا هم اسمش شنیده بودم و یه بار نصبش کردم بعد خیلی با محیطش آشنا نبودم و باهاش کار نکردم و به خاطر کمبود فضای گوشی پاکش کردم.حالا هم خواستم دوباره نصبش کنم دیدم جا ندارم •_•

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد